Woensdag 21 april 2010 - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van GSE-team District1580 - WaarBenJij.nu Woensdag 21 april 2010 - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van GSE-team District1580 - WaarBenJij.nu

Woensdag 21 april 2010

Door: GSE1580

Blijf op de hoogte en volg GSE-team

21 April 2010 | Frans Polynesië, Papeete

Vandaag zijn we te gast bij de RC Moorea. Om 09.15 uur namen we met zijn vieren de ferry naar Moorea. Op Moorea werden we opgewacht door Nicolas Spillmann, Julie Roussin-Bouchard en Olivier De eerste stop was een prachtig uitzicht over de kust en de atol (waarin huisjes van Sofitel). Dit was de plek die velen paradijselijk zouden noemen. We zullen hiervan voorlopig nog geen foto plaatsen om niet iedereen vreselijk jaloers te maken. Daarna werden we bij Nicolas thuis ontvangen met een glas champagne (MOet & Chandon). Ik kreeg een prachtig, door Nicolas geschreven boek, met een persoonlijk bericht! Na onze glazen te hebben leeggedronken, werd de toer over het eiland vervolgd. Diverse keren werd gestopt voor het maken van foto's. Tegen de middag kwamen we bij Tiki Village aan, waar we door Tahitiaanse dames (en een heer) werden opgewacht met een bloemenkrans en een drankje. Olivier ging ons voor door het dorpje (pas naderhand bleek dat het van hem is). Diverse beroepen werden door lokale mensen uitgeoefend. In het restaurant (dat praktisch leeg was) kregen we een prive voorstelling van een dansgroep en daarna een lunch. Bij de lunch waren tevens de man van Julie, en Olivier Smagghue (hartchirurg) met zijn vrouw aanwezig. Na de lunch even uitbuiken en dan zwemmen in de azuurblauwe zee.

Rondom gelukkig werden we omstreeks 16.15 uur bij de ferry afgeleverd. Na een voorspoedige overtocht zagen we Patrick al staan. Kort daarop kwam Denis. Met zijn allen gingen we naar het gastgezin van Marlies om een glaasje champagne te drinken. HIerna op naar huis en douchen. Denis en ik zijn vanavond nog een hapje wezen eten in de Western Grill.
Morgen al weer de laatste dag!

• 22 April 2010 - 15:42

Fenna:

Zo kijkend naar de foto van jullie in dikke winterkleding in Amsterdam geeft een schril contrast met de werkelijkheid van nu. Voor jullie is het mooiste stuk voor het latst bewaard. Het zal wel even wennen zijn als de realiteit van alle dag ook voor deze GSE-bofkonten weer aanbreekt! Veel plezier op de laatste dag en: BON VOYAGE EN RETOUR!